Smar do roweru elektrycznego

Wprawdzie rower elektryczny na pierwszy rzut oka nie różni się od tradycyjnego roweru to istotne różnice tkwią w budowie . Tymi elementami ,które wyróżniają rower elektryczny są silnik, bateria i kontroler, które sprawiają, że rower porusza się bezszelestnie i bez zbędnego wysiłku rowerzysty i to te elementy sprawiają, że rower elektryczny wymaga specjalistycznego środka smarnego. Do właściwej eksploatacji podobnie jak w rowerze tradycyjnym potrzebny jest duży wybór smarów i olejów rowerowych do serwisowania napędu, hamulców, sterów, suportów i wszystkich innych ruchomych części w rowerze ,jednak elementy te  wymagają  nieco innych środków smarnych.

Używane do konserwacji roweru elektrycznego smary i oleje musza uwzględniać obecność uszczelnień, czujników i niewielkiego napięcia i materiałów które nie są używane w rowerze tradycyjnym (np. przekładnie plastikowe). Specjalnie dla rowerów elektrycznych oferujemy Państwu wodoodporną mieszankę  na bazie polimeru silikonowego  pod nazwą  smar dielektryczny do roweru stosowana jako powłokę smarową odporną na szeroki zakres temperatur, wilgoć, utlenianie, ozon, rozpuszczalniki i szereg związków chemicznych zachowując nawet w tak ekstremalnych warunkach  bardzo wysokie właściwości dielektryczne.

Smar dielektryczny do roweru eLUBE po nałożeniu na powierzchnię metalową, gumową, plastikową lub kombinację tych materiałów np. metal/guma tworzy bardzo cienka i utrzymująca się przez długi okres czasu powłokę  która zabezpiecza chroniony element (np. czujnik halla, chronione przewody) przed uszkodzeniem przez niekorzystne warunki atmosferyczne, bądź środki chemiczne.

Własności smarne produktu uzyskane zostały przez zastosowanie oleju syntetycznego jako bazy i kilku dodatków wspomagających w tym hydrofobową krzemionkę amorficzną która znacznie poprawia właściwości smarne  i z łatwością wiąże się dzięki oddziaływaniom międzycząsteczkowym zwanym  siłom van der Waalsa. Stabilność termiczna produktu smar dielektryczny do roweru eLUBE jest bardzo wysoka i wacha się w granicach temperatur od - 55 °C do 200 °C co pozwala stosować go zarówno podczas wypadów rowerowych w ostrej zimie jaki i jeździe po słonecznej pustymi. Smar dielektryczny eLUBE  jest typowym produktem smaropodobnym opracowanym do konkretnego celu – zabezpieczenia elementów roweru elektrycznego  przed uszkodzeniem i zniszczeniem a w szczególności zabezpieczeniem elementów które przewodzą prąd.

Właściwości smaru sprawiają, że jest on doskonałym uszczelniaczem do połączeń i obwodów elektrycznych, złączy kablowych, zacisków baterii, przełączników, wytworzonych z różnych materiałów a przede wszystkim z metalu, tworzywa sztucznego, gumy. Jeżeli chodzi o odporność chemiczną to mieszanka smarna o nazwie smar dielektryczny do roweru eLUBE jest nierozpuszczalny w wodzie, olejach mineralnych, glicerynie i zasadach z którymi może spotkać się rowerzysta w czasie jazdy lub podczas konserwacji roweru.