MoS2 Lube

Syntetyczny smar do łańcucha z dwusiarczkiem molibdenu o dużej sile przylegania i dodatkami zabezpieczającymi przed korozją to mieszanina olejów syntetycznych i mineralnych  jako olej bazowy oraz szeregu dodatków z grupy premium zwanych często uszlachetniającym. Mają one za zadanie polepszyć właściwości  przeciwzatarciowe, przeciwzużyciowe i są głównie modyfikatorami tarcia. Zastosowane do olejku łańcuchowego MoS2 Lube powoduje rekcje tribochemiczne pomiędzy łańcuchem a smarem i zwiększa żywotność oraz  zabezpiecza przed pobieraniem brudu i kurzu .Dodatkową istotną właściwością produktu jest znaczne  zmniejszenie hałasu .

Zastosowane  dodatki EP (extreme pressure) wchodzą  w reakcję z olejem bazowym a pośrednio z elementami łańcucha i są szczególnie aktywne podczas silnych nacisków jakie występują w czasie jazd wyczynowych i amatorskich o dużym wysiłku. Z tego powodu jest to produkt polecany szczególnie kolarzom i grupom kolarskim.

Inhibitor korozji zawarty w produkcie ma nie dopuścić do bezpośredniego oddziaływania z metalem tlenków i kwasów powstałych podczas starzenia się oleju. Tak skonstruowany olej do łańcucha rowerowego wzbogacony został o MoS2 –dwusiarczek molibdenu w postaci płynnej foli o charakterze dyspersji. Z tego powodu na opakowaniu produktu umieszczono ostrzeżenie przed użyciem wstrząsnąć, co ma zapewnić równomiernie wymieszanie związków molibdenowych z zasadniczym olejem. Czarny kolor produktu MoS2 Lube firmy eLUBE  serii hybrid  wynika z zastosowania „poduszki” związków molibdenowych które maja intensywny czarny kolor.

Zawarte w oleju dodatki poprawiające przyczepność, dodatki penetrująco-pełzające zwiększają płynność i zmniejszają lepkość smaru oraz sprawiają, że  smar zostaje równomiernie rozprowadzony po wszystkich częściach łańcucha a w szczególności w jego najtrudniejszych do smarowania  miejsc czyli środków  ogniw. Całość tworzy  strukturę płyty laminarnej i spełnia wszystkie niezbędne normy dla smarów rowerowych typu "smaruj i jedź", które zachowują swoją integralność na poziomie molekularnym w momencie gdy są zgniatane przez piny i płytki łańcucha oraz zębatkę przednią nawet przy dużej mocy. Hybrid MoS2 Lube jest rzadki, konsystencją przypomina nieco tłuste mleko a pakowany jest w buteleczkę 100 ml zakończoną dozownikiem dobranym do kształtu ogniw łańcucha.

Czarny  MoS2 Lube charakteryzuje się dużą żywotnością i dzięki dodatkom zapobiegającym powstawanie osadów, łańcuch nie wymaga mechanicznego czyszczenia, a kolejne posmarowanie zwiększa tylko środki smarne zawarte w łańcuchu. Ta zaleta czyni produkt wyjątkowo ekonomicznym w eksploatacji.

Największą zaletą odróżniająca produkt od innych obecnych na rynku jest użyta forma  specjalnego związku molibdenowego  ,który znacznie zmniejsza tarcie elementów metalowych a dodatkowo zwiększa  transport i penetracje smaru w trudno dostępnych miejscach.
Po nałożeniu na elementy łańcucha optymalnej ilości smaru, dodatek transportowy odparowuje, pozostawiając na elementach łańcucha cienką powłokę smarną, która jest lekko wilgotna   w dotyku i nie absorbuje brudu z otoczenia.

Pomimo, że  olej łańcuchowy MoS2 Lube  zalecany jest do pracy w suchych do lekko wilgotnych warunków pogodowych należy zaznaczyć, że  kałuże, bądź niewielki deszcz nie  powodują zmniejszenia właściwości smarnych produktu i jest go ciężko wypłukać. Nie jest to więc preparat wyłącznie na suche warunki; mokre nie spowodują natychmiastowego wypłukania środka smarnego.

Główne jego zalety smaru  można sprowadzić do kilku elementów a najważniejsze to :

  • bardzo oszczędny i wydajny smar do łańcucha rowerowego
  • łatwe, szybkie dozowanie dzięki dopasowanej końcówce
  • długotrwałe działanie znacznie przewyższające dostępne produkty tego typu
  • pakowanie dostosowane do domowego serwisu
  • kryje rolki szybciej i w trwalszy sposób, niż gęstsze odpowiedniki

Zalecany przez nas sposób smarowania łańcucha rowerowego olejem MoS2 Lube  jest następujący. Po wymieszaniu smaru przez mechaniczne ruchy butelką przed użyciem środka smarnego należy się pozbyć starych pozostałych na łańcuchu smarów najlepiej metodą fizyczną (np.szczotką) i chemiczną (polecamy ekologiczny  eLUBE Hybrid Bike Cleaner który nie tylko odtłuszcza ale również czyści). następnie zaaplikować jedną kroplę środka smarowego na każdą rolkę, od wewnątrz. Nanosić kropelkowo na ogniwa łańcucha pamiętając , że największe właściwości penetrujące olej posiada w pierwszych minutach po wypłynięciu.  Po nasączeniu rolki zakręcić pedałami przez około 10 do 30 sekund, celu rozprowadzenia smaru równomiernie pomiędzy rolkami i szpilkami. Po odczekaniu kilku minut nadmiar oleju z łańcucha wytrzeć szmatką lub specjalną gąbka. Zewnętrznie łańcuch może wyglądać jak suchy - ważne jest, aby nasmarowane były szpilki i rolki. Po odparowaniu czynnika pełzającego na łańcuchu pozostaje czysty smar z dwusiarczkiem molibdenu

Tak posmarowany łańcuch rowerowy sprawia, że specjalna powierzchnia aktywna zawarta w smarze zmniejsza opór toczenia napędowego oraz poprawia przeniesienie napędy i zmniejsza znacznie tarcie. Głęboka penetracja łańcucha zapewnia cichą pracę, chroni układ napędowy przed przeciążeniem i przedłuża żywotność łańcucha przez osłania go przed brudem i wodą.

Podstawowe dane produktu MoS2 Lube  pobrane z karty charakterystyki produktu

Norma

Treść

Jednostka

wynik

 CTM0176

kolor

czarny

Skład: mieszanina oleju syntetycznego i mineralnego ,  inhibitory korozji, dodatki smarne  EP , dodatki penetrujące, związki dwusiarczku molibdenu w dyspersji o małej lepkości

DIN 51 757

Gęstość w temperaturze 20 ° C

g / ml

0,90

 

Zalecany zakres temperatur pracy

° C

- 15 do +130

DIN 51 562

Lepkość w temperaturze 40 ° C

mm ² / s

170

DIN 51 350 pt.4

 Obciążenie zespawania

N

2400

DIN 51 350 pt.5

Nośność mm

mm

0,7

 

Temperatura zapłonu, ° C -> 200

° C

> 220

Opakowanie produktu: 10ml, 100ml.250ml lub dowolne na zamówienia indywidualne

Olej do łańcucha rowerowego MoS2 Lube  przeznaczony jest  do jazd wyczynowych i amatorskich  w suchych i lekko wilgotnych warunkach pogodowych

Trwałość i przechowywanie: przy przechowywaniu w temperaturze poniżej 30 ° C w oryginalnych zamkniętych pojemnikach, produkt ten posiada okres trwałości 60 miesięcy od daty produkcji

Tagi: metal/metal, olejek typu smaruj i jedź, olejek do łańcucha rowerowego, smar rowerowy smaruj i jedź, smar do łańcucha rowerowego dla  mtb, smar do łańcucha do roweru górskiego, smar do łańcucha na zawody kolarskie, smar do łańcucha rowerowego dla  kolarza, смазкад ляц епиве лосипеда, змазкад лял анцуга ровара, jalgratta ketti määrdeaine, dviračių grandinės tepalas

 

syntetyczny olej łańcuchowy z dwusiarczkiem molibdenu

smar łańcuchowy dla zawodowców

smar łańcuchowy na wyścigi

pełzający smar do łańcucha

© 2016-2017 eLUBE-Profesjonalne Smary | Własność ABS Serwis Sp.z o.o., Wykonał: Karol Adamczyk