Zima to trudny czas dla naszego organizmu i dla sprzętu rowerowego.

Rower nie lubi wody, śniegu, kurzu, słonej wody, zimna z czym mamy do czynienia w okresie zimowym. Sól, wilgoć, a w szczególności tzw. breja śniegowa sprawia, że elementy roweru eksploatowane w zimie są poddawane ekstremalnym naciskom nawet podczas jazdy spokojnej lub wręcz spacerowej.

To te czynniki fizyko-chemiczne sprawiają, że nasz rower w zimie  wymaga specjalnych środków smarnych.

Dobranie właściwych parametrów dla smaru zimowego do łańcucha rowerowego wymagało zastosowania przez producenta nowego na rynku smaru do łańcucha rowerowego Winter Lube mieszaniny wielu związków i stanowi kompromis pomiędzy elementami których zadaniem jest zmniejszenie współczynnika tarcia a elementami odpowiedzialnymi za inne parametry  takie jak pełzanie i rozprzestrzenianie się smaru, zabezpieczenie przeciwkorozyjne  oraz zastosowanie takich środków i dodatków które powodują utrzymanie parametrów przy niskiej temperaturze niezależnie od rodzaju jazdy.

Następnym bardzo istotnym czynnikiem dla smaru zimowego jest dobranie właściwej lepkości dla ujemnych temperatur. Ogólnie smary do łańcucha rowerowego dzielimy ze względu na lepkość na :

1.Smar o niskiej lepkości do postaci galaretowatej stosowany powszechnie w okresie zimowym

2.Smar o średniej lepkości stosowany na suche lub mokre warunki.

3.Smar o dużej lepkości wskazany na lato i suche warunki charakteryzujący się doskonałym rozprowadzeniem po elementach łańcucha.

Zadaniem wszystkich zastosowanych środków i komponentów jest zapewnienie płynnego smarowania i  utrzymanie integralności strukturalnej na poziomie molekularnym, gdy zgniecenia pomiędzy stykami i płytkami ze względu na siły ciągnącej są większe z powodu ujemnych temperatur.

Smar zimowy do łańcucha rowerowego eLUBE  WINTER Lube  to połączenie właściwości smaru o dużej lepkości i właściwości smaru o niskiej lepkości. Takie  powiązanie uzyskano dzięki zastosowaniu syntetycznej mieszanki kilkunastu  związków  o małej do średniej lepkości ze stałymi związkami smarnymi wielkości mikrocząstek.

Olej zastosowany jako baza produktu wzbogacony związkami PTFE  i związkami silikonowymi charakteryzuje się długą żywotnością, dużą ładownością co sprawia że może być z powodzeniem używany przez kolarzy zawodowych i grupy kolarskie podczas zawodów oraz zawodników kolarstwa górskiego i MTB w okresie jesieni i zimy.

Smar zachowuje swoje podstawowe właściwości do temperatury - 40° C. W temperaturach niższych lepkość smaru jest większa od VG 220  która wydaje się być maksymalną dopuszczalną lepkością do dobrego  rozprowadzania  czynników smarnych obecnych w oleju bazowym.

Odporność na korozję oraz detergenty i agresywne czynniki  na które narażony jest łańcuch podczas jazdy zimą to czynniki na które jest odporny olej bazowy i jego dodatki smarne.

Ze względu na zastosowanie stałych związków smarnych ,które nie ulegają wypłukiwaniu nawet pod  dużym ciśnieniem wody i charakteryzują się doskonałą odporności na ścinanie zastosowano specjalne lepiszcze ,które mocno trzyma olej i dodatki w elementach metalowych ale jednocześnie nie powoduje znacznego pogrubienia filmu smarnego co mogłoby spowodować zablokowanie na wskutek zagęszczenia oleju zwłaszcza w ogniwach i sworzniach.

Zaawansowana technologia hybrydowa zastosowana  przez producenta  Winter Lube eLUBE  powoduje, że olej ma bardzo dobrą penetrację ogniw łańcucha i odporność na wypłukiwanie wsparte dodatkowymi elementami litowymi a środki klejące  zastosowane w produkcie poprawiają przyczepność do metalu nawet w bardzo niskich temperaturach i nie powodują zmiany lepkości w zależności od temperatury oraz nie  powodują zgrubienia środka smarnego a jednocześnie smar  nie zbiera brudu oraz  nie jest wypłukiwany nawet przez duże naciski wody.

Smar do łańcucha rowerowego Winter Lube serii hybrid to nowo opracowany smar do o niskim współczynniku tarcia w warunkach niskich temperatur ,dużej wilgotności i narażonych na agresywne chemicznie warunki pracy który zachowuje swoje parametry do temperatury - 40° C.

Biały kolor smaru wynika z zastosowania w produkcie  stałych środków smarnych np. stałego PTFE  i dlatego przed użyciem produktu należy wstrząsnąć opakowaniem celem równomiernego rozprowadzenia rozproszonych środków smarnych ,które mogły ulec umiejscowieniu w dolnych partiach opakowania ze względu na wyższą gęstość i niemożliwość chemicznego wymieszania  z olejem bazowym.

Unikalny skład bazy i dodatków sprawia, że na poziomie mikroskopijnym  na elementach łańcucha  rowerowego tworzy się struktura płyty laminarnej, która znacznie redukuje tarcie metalu o metal  pomimo pracy w trudnych dla smaru warunkach. Czynnik smarowy doprowadzony do elementów łańcucha tworzy membranę ochronną, która zapobiega brudowi i wilgoci oraz niepożądanym związkom chemicznym w ruchomych częściach łańcucha.

Smar spełnia wszystkie normy dla smarów rowerowych typu "smaruj i jedź", które zachowują swoją integralność na poziomie molekularnym w momencie gdy są zgniatane przez piny i płytki łańcucha oraz zęby korby ciągnącej na zębatce w ekstremalnie niskich temperaturach (do -40 ° C).

Hybrid WINTER  Lube firmy eLUBE jest olejkiem  łańcuchowym  niskiej konsystencji i przypomina rzadką śmietanę a pakowany jest w buteleczkę 100 ml zakończoną dozownikiem dobranym do kształtu ogniw łańcucha.

Zimowy smar do łańcucha firmy eLUBE charakteryzuje się dużą żywotnością i dzięki dodatkom zapobiegającym powstawanie osadów  nie wymaga mechanicznego czyszczenia, a stałe elementy smarne po swoim zużyciu nie pozostawią śladu na łańcuchu i będzie to oznaczać ,że łańcuch należy ponownie posmarować. Ta zaleta czyni produkt wyjątkowo ekonomicznym  w eksploatacji.

Zalecany przez producenta  sposób smarowania łańcucha rowerowego smarem łańcuchowym Winter Lube  jest następujący: przed użyciem środka smarnego należy się pozbyć starych pozostałych na łańcuchu smarów najlepiej metodą fizyczną (np.szczotką) i chemiczną (polecamy ekologiczny  eLUBE Hybrid Bike Cleaner ,  który nie tylko odtłuszcza ale również czyści) a następnie  po wymieszaniu smaru przez potrząśnięcie (mieszanina zawiera stałe cząstki smarne) zaaplikować jedną kroplę środka smarowego na każdą rolkę, od wewnątrz.

Po nasączeniu rolki zakręcić pedałami przez około 10 do 30 sekund, w celu rozprowadzenia smaru równomiernie pomiędzy rolkami i szpilkami. Nadmiar oleju z łańcucha wytrzeć szmatką lub specjalną gąbka. Zewnętrznie łańcuch może wyglądać jak suchy - ważne jest, aby nasmarowane były szpilki i rolki.

Tak posmarowany łańcuch rowerowy sprawia, że specjalna powierzchnia aktywna zawarta w smarze zmniejsza opór toczenia napędowego oraz poprawia przeniesienie napędu i zmniejsza znacznie tarcie. Głęboka penetracja łańcucha zapewnia cichą pracę, chroni układ napędowy przed przeciążeniem i przedłuża żywotno

ść łańcucha przez osłania go przed brudem i wodą w warunkach zimowych. Należy pamiętać ,aby przy zmianie smaru zimowego na inny rodzaj produktów eLUBE  dokonać wyczyszczenia łańcucha.

Podstawowe dane produktu WINTER LUBE pobrane z karty charakterystyki produktu.

Norma

Treść

Jednostka

wynik

 

Kolor

biały

Skład: Olej bazowy mieszanina kilku  olejów syntetycznych, dodatki przeciwzużyciowe ,

stałe środki smarne, PTFE, środki adhezyjne

DIN 51 757

Gęstość w temperaturze 20 ° C

g / ml

0,95

DIN 51 757

Gęstość w temperaturze 0° C

g / ml

0,99

ASTM D-2422

Klasa ISO - VG

VG

100

 

Zalecany zakres temperatury pracy

° C

- 40 do +20

ASTM D-445

Lepkość w temperaturze 0 ° C

mm ² / s

160

DIN ISO 3016

Temperatura krzepnięcia (congelation)

° C

-60

DIN ISO 2592

Temperatura zapłonu

° C

230

 

Stabilność termiczna

Pozytywny wynik testu

DIN 51 350 pkt.4

Test 4 kulowy. Obc. do zespawania

N

900

ASTM D665, B

Zdolność do zapobiegania korozji

test zakończony pomyślnie

 

Opakowania produktu:10ml, 100ml, lub dowolne na zamówienia indywidualne

Trwałość i przechowywanie: przy przechowywaniu w temperaturze poniżej 35 ° C w oryginalnych zamkniętych pojemnikach, produkt ten posiada okres trwałości 60 miesięcy od daty produkcji

 

Tagi:

smar rowerowy zimowy,

smar do łańcucha do jazd zimowych,

smar do łańcucha w czasie zimy ,

biały smar do łańcucha,

smar na zimę do łańcucha,
smar łańcuchowy odporny na mróz, 

syntetyczny olej do łańcucha na zimę, smar do roweru w zimie, smar do mtb na zimę, smarowanie łańcucha w zimie, jakie smary łańcuchowe należy używać w zimie, Fahrrad-Kettenschmierstoff für den Winter, DIN 51347, Lubrificante catena della bicicletta per l'inverno, велосипед верига смазка за зимата, bicikl lanac maziva za zimu, kolo řetězu mazivo na zimu, dviratis grandinės tepalas žiemą, velosipēdu ķēžu eļļa ziemai, sykkel kjede smøremiddel for vinteren, велосипедная цепь смазка для зимы, koleso reťaze mazivo na zimu, велосипедна ланцюг мастило для зими, kerékpár lánc kenőanyag a tél, cykelkedjan smörjmedel för vintern, polkupyörän ketju voiteluaine talveksi, White grease for the bicycle chain .

 Produkty o podobnych właściwościach: Winter Lube, Top Kett, Park Tool Chain Lube, Weldtite TF2 Cycle Grease With Teflon, Carbon Pro Heavy Duty Lube.