Micro Lube serii hybrid to smarna syntetyczna mieszanka do łańcucha rowerowego opracowana dla wyczynu szosowego i górskiego podczas pogodnych warunków pogodowych, który z powodzeniem stosowany może być również w warunkach wilgotnych do wszelkiego rodzaju amatorskich wycieczek i wypadów rowerowych.
Mieszanina związków olejowych o charakterze syntetycznym średniej lepkości dobór których był kompromisem pomiędzy suchym a mokrym smarowaniem łańcucha rowerowego. Wybór oleju syntetycznego jako podstawy smaru łańcuchowego rowerowego wiąże się z tym, że struktura molekularna oleju syntetycznego jest zdecydowanie lepsza z punktu widzenia smarnego od innych struktur smarnych i charakteryzuje się odpornością na wysokie obciążenia i cechuje się zjawiskiem tzw. smarowania samoczynnego co stwarza go idealnym produktem dla dużego wyczynu. Dla jazdy rowerem amatorskiej wystarczyłby wprawdzie olej mineralny, który jest tańszy ale największe koszty oleju do łańcucha to nie oleje bazowe tylko dodatki w nim zawarte, które czynią produkt unikalnym i innym od pozostałych.
Zaawansowana technologia hybrydowa zastosowana w smarach rowerowych sprawia , że smar ma bardzo dobrą penetrację ogniw łańcucha i odporność na wypłukiwanie wystarczającą do powstrzymania ulewnego deszczu lub mgły wodnej stosowanej przy myciu roweru. Zastosowane środki adhezyjne, których zadaniem jest poprawa przyczepności do metalu nie powodują pogrubienia warstwy smarnej i tym samym nie dokonują zbierania z otoczenia brudu ani kurzu.
Połączenie kilku olejów poliestrowych z olejem diestrowym stworzyło mieszankę bazową produktu Micro Lube która wzbogacona została szeregiem dodatków zwiększających smarowność i dodatków EP zwiększających wytrzymałość oleju na wysokie obciążenia na jakie narażony jest w czasie stosowania w wysokim wyczynie. Inne zastosowane dodatki to dodatek fling-off, który pilnuje aby olej przylegał do metalu nawet przy wysokiej sile odśrodkowej, inhibitor korozji, który chroni przed rdzą i korozją. Dodatek przeciwutleniający nowej generacji zastosowany w smarze zapobiega powstawaniu w smarze który jest nałożony na łańcuch szkodliwych związków powstałych w wyniku zetknięcia się oleju z różnymi związkami mineralnymi. Zastosowane dodatki smarnościowe które tworzą bardzo cienki i bardzo przyczepny smarujący film-na łańcuchu, są odporne na zimną i gorącą wodę. Pozwala to z powodzeniem zmyć brud z roweru bez obaw o usuniecie smaru z łańcucha. W celu wyeliminowania nieprzyjemnego zapachu zastosowano naturalizowany olejek eteryczny o nisko cząsteczkowej strukturze.
Ponieważ zadaniem do opracowania był produkt „uniwersalny” czyli na zmienne warunki pogodowe a dodatki obecne smarze często powodują wykluczające się zależności pomiędzy ich efektami (np. dodatki EP są w kolizji z dodatkami antykorozyjnymi),dobranie właściwych proporcji nie było łatwe. Warunki pogodowe jakie przyjęto za podstawę opracowania były natępujace:pogodne warunki z możliwością wystąpienia deszczu w czasie jazdy, przy założeniu minimalnej temperatury zimowej około -7 ° C Dodatki zawarte w oleju zapewniają długotrwałe smarowanie i gwarantują ,że środki smarne na trwale są połączone z elementami łańcucha a woda lub mgła wodna nie spowoduje ich wypłukania zaś temperatura do + 60° C nie spowoduje wyparowania elementów smarnych z oleju Micro Lube. Produkt zaliczyć trzeba jako ulegający biodegradacji i praktycznie nietoksyczny, choć zaznaczyć trzeba , że niektóre elementy będące w składzie smaru mogą mieć wpływ na niektóre lakiery, tworzywa sztuczne i uszczelnienia(np. dialkiloditiofosforan cynku ).
Smar do łańcucha rowerowego Micro Lube serii hybrid to nowy produkt do łańcucha o bardzo niskim współczynniku tarcia który ma spowodować mniejsze zużycia energii niezbędnej do jazdy oraz zapobiegnie zjawiskom niepożądanym jak piski, korozja na jakie narażony jest łańcuch rowerowy mocno eksploatowany.
Testy wykazały ,że zastosowanie oleju Micro Lube zapewnia łańcuchowi właściwe parametry smarne w różnych warunkach pogodowych od słonecznych pogodnych dni do ulewnych deszczy które napotkamy w czasie jazdy niezależnie od tego czy jest to jazda zawodnicza czy jest to amatorski wypad za miasto. Tak dobre parametry osiągamy dzięki, głębokiej penetracji elementów łańcucha która powoduje przedłużenie żywotność łańcucha , chroni go cienką powłoką przed zabrudzeniem i wodą oraz wycisza pracę łańcucha i zabezpiecza przed przeciążeniem.
Olej do łańcucha Micro Lube ,należy zaliczyć należy do smarów o dużej żywotności co oznacza ,że elementy smarne pozostawione na łańcuchu ulegną zużyciu po przepracowaniu określonej ilości motogodzin przez rowerzystę. Oznacza to ,że kolarz na zawodach zużyje więcej „środka smarnego” niż amator ,który wyjechał na przejażdżkę za miasto. Należy pamiętać ,że szczególnie istotne jest zachowanie sposobu aplikacji smaru w przypadku zmiany środka smarnego nawet jeżeli będą to smary firmy. Należy każdorazowo przy zmianie smaru dokonać chemicznego czyszczenia łańcucha np. środkiem Bike Cleaner Spray.
Zalecany sposób smarowania łańcucha rowerowego olejem Micro Lube jest następujący. Przed użyciem środka smarnego należy się pozbyć starych pozostałych na łańcuchu smarów najlepiej metodą fizyczną (np. szczotką) i chemiczną (polecamy ekologiczny Hybrid Bike Cleaner który nie tylko odtłuszcza ale również czyści). następnie zaaplikować jedną kroplę środka smarowego na każdą rolkę, od wewnątrz.
Po nasączeniu rolki zakręcić pedałami przez około 10 do 30 sekund, celu rozprowadzenia smaru równomiernie pomiędzy rolkami i szpilkami. Po odczekaniu kilku minut nadmiar oleju z łańcucha wytrzeć szmatką lub specjalną gąbka. Zewnętrznie łańcuch może wyglądać jak suchy - ważne jest, aby nasmarowane były szpilki i rolki.
Naklejka na opakowaniu zawiera ostrze zemnie -Uwaga! - przed użyciem wstrząsnąć .Należy przestrzegać tego zaleczenia ponieważ produkt zawiera kilkanaście różnych dodatków smarnych które niekoniecznie dają się wymieszać chemicznie.
Sposób użycia produktu Micro Lube do łańcucha:
- Usunąć stary smar z łańcucha
- Nanieść smar poprzez dołączony kroplomierz na każde ogniwo łańcucha.
- Odczekać chwilę by smar się wchłonął
- Wytrzeć nadmiar smaru z łańcucha suchą ściereczką
Uwaga! - przed użyciem wstrząsnąć
Podstawowe dane smaru do łańcucha rowerowego Micro Lube serii hybryd firmy
pobrane z karty charakterystyki produktu.
Podstawowe dane produktu Micro Lube
Norma | Treść | Jednostka | wynik |
CTM0176 | kolor | patynowy | |
Skład: oleje syntetyczne typu poliestrowego i diestrowego, inhibitory korozji, dodatki EP zwiększające obciążalność, przeciwutleniacze, dodatki adhezyjne, naturalizowany olejek eteryczny | |||
DIN 51 757 | Gęstość w temperaturze 20 ° C | g / ml | 0,95 |
Zakres temperatur | ° C | - 7 do +60 | |
DIN 51 562 | Lepkość w temperaturze 40 ° C | mm ² / s | 200 |
ASTM D445 | Lepkość kinematyczna oleju bazowego w 100 ° | mm2/s | 18 |
ASTM D-2422 | Klasa lepkości na ISO | VG | 200 |
DIN 51 350 pt.4 | Weld (Four-ball maszyna z ob/min/10 1450), Obciążenie zespawania | N | 2200 |
DIN 51 350 pt.5 | Nośność mm Index (Four-ball maszyna, 1450 ob/min/800 N / 1 h) | Mm | 0,7 |
Temperatura zapłonu | ° C | > 180 |
Opakowanie produktu: 10ml,100ml,oraz większe na specjalne zamówienie.
Trwałość i przechowywanie: jeżeli produkt jest przechowywany w temperaturze poniżej 30 ° C w oryginalnych zamkniętych pojemnikach, posiada okres trwałości 60 miesięcy od daty produkcji
Zalecany : jazda szosowa wyczynowa w suchych lub mokrych warunkach pogodowych, jazdy wyczynowe BMX, jazdy przełajowe, jazda w wilgotnym klimacie, długoterminowe przechowania rowerów, jazda na rowerze górskim, wycieczki rowerowe, maraton rowerowy, podróże.
Tagi: metal/metal, olej smarujemy i jedziemy, uniwersalny olej do łańcuchów rowerowych, olej smarujesz i jedziesz, smar do łańcucha rowerowego BMX, smar do łańcucha roweru górskiego, smar do łańcucha roweru wyczynowego, skrzypienie łańcucha, piszczenie łańcucha, smarowanie łańcucha rowerowego, Универсальная смазка цепи велосипеда , змазка для цепей ровара для мокрай и сухой погоде, змащувати ланцюг на сухій і вологій погоді, määrida ketti kuiva ja märja ilmaga, tepalas grandinei esant ant sausos ir drėgnam orui, tauki ķēdi uz sausā un slapjā laikā