Amortyzatory , zarówno ten przedni jak i tylny, to bez wątpienia najbardziej złożone i zaawansowane elementy w rowerze. Nieustanie sprężają się i rozprężają, tłumiąc większe i mniejsze nierówności. Naturalnym następstwem takiej pracy jest powolne zużywanie się poszczególnych elementów amortyzatora i stopniowe pogarszanie się jego parametrów. Aby temu zapobiec należy serwisować amortyzator używając do tego również środków smarnych. Regularna pielęgnacja amortyzatorów jest zapisana w każdej instrukcji rowerowej. Należy regularnie czyścić widelec i uszczelki z brudu, w zasadzie po każdej podróży.
FORK Grease to smar dla wyczynu i celów amatorskich do amortyzatora , oringów, tulei stosowanych w sprzęcie rowerowym. Zawansowany skład FORK GREASE Hybrid (baza silikonowa modyfikowana na mydle litowym) został tak dobrany, że smar nadaje się do smarowania elementów metalowych, gumowych oraz szeregu tworzyw sztucznych.Jednocześnie szereg jego dodatków sprawia, że smar ma doskonałą odporność na utlenienie, wpływ wilgoci i czynniki atmosferyczne a zwłaszcza wymywanie przez wodę. Dlatego też smar FORK GREASE Hybrid świetnie sprawdza się w amortyzatorach rowerowych oraz przy smarowaniu elementów rowerowych takich jak oringi w tym z EPDM, wyrobów z gumy i plastiku nie wyłączając łożysk rowerowych.
Smar do amortyzatorów FORK GREASE pracuje w szerokim zakresie temperatur, od -60 do 200 °C, co sprawia że nie traci swoich właściwości w żadnych warunkach i zawsze mocno przylega do powierzchni zapewniając poślizg i chroniąc goleń przed uszkodzeniem a stopień przenoszenia obciążeń i uszczelniania jest niezależny od temperatury zewnętrznej.
Podstawowe dane smaru FORK GREASE Hybrid
Norma | Treść | Jednostka | Wynik |
CTM0176 | Kolor | fioletowy | |
skład: baza silikonowa fenylometylowa, mydło litowe, dodatki smarne i przyczepne i antykorozyjne. | |||
Temperatura pracy w °C | -60 do+200 | ||
DIN 51 818 | Konsystencja NLGI | 2 | |
ISO 2137 | Penetracja po ugniataniu | mm/10 | 265 |
ISO 2811 | Gęstość w 20 °C | g/ml | 0,99 |
ISO 2176 | Temperatura kroplenia | °C | 226 |
DIN 51 350 pkt.4 | Test 4 kulowy. Obciążenie do zespawania | N | 1200 |
FEd STD 791 | Wydzielanie oleju - bleed, (24 h, 150 ° C) | % | 0.99 |
DIN 51817 | Oddzielanie oleju test standardowy | % | 1,6 |
dostępne opakowanie: 5ml, 10ml, 30ml, 100ml, 1kg, 5kg.
Trwałość i magazynowanie: przy przechowywaniu w temperaturze poniżej 30 °C smar ma trwałość 60 miesięcy od data produkcji.
Tagi: smar do amortyzatorów, smar do gumy, smar do tworzyw sztucznych, smar do oringów, smar metal/tworzywo sztuczne, smar metal/elastomer, smar plastik/tworzywo sztuczne, smar metal/metal, smar do amortyzatora Fox, smar do amortyzatora sprężynowego, smar do amortyzatorów RS, serwis amortyzatora rowerowego, smar do goleni amortyzatorów
Produkty o podobnym zastosowaniu lub składzie technicznym: Deo Brunox,Turboline, RST smar do amortyzatorów, RSP SLICK KICK, Slickoleum, Expand Ex Shock, PIT STOP JUDY BUTTER ROCK SHOX, SRAM PIT-STOP Judy Butter, ROCKSHOX PM600 MILITARY , Cylion.