Amortyzatory , zarówno ten przedni jak i tylny, to bez wątpienia najbardziej złożone i zaawansowane elementy w rowerze.Nieustanie sprężają się i rozprężają, tłumiąc większe i mniejsze nierówności. Naturalnym następstwem takiej pracy jest powolne zużywanie się poszczególnych elementów amortyzatora i stopniowe pogarszanie się jego parametrów. Aby temu zapobiec należy serwisować amortyzator używając do tego również środków smarnych. Regularna pielęgnacja amortyzatorów jest zapisana w każdej instrukcji rowerowej. Należy regularnie czyścić widelc i uszczelki  z brudu,  w zasadzie po  każdej podróży.

FORK Grease to smar dla wyczynu i celów amatorskich do amortyzatora , oringów, tulei stosowanych w sprzęcie rowerowym. Zawansowany skład  FORK GREASE Hybrid (baza silikonowa modyfikowana na mydle litowym) został tak dobrany, że smar nadaje się do smarowania elementów metalowych, gumowych oraz szeregu tworzyw sztucznych.Jednocześnie szereg jego dodatków sprawia, że smar ma doskonałą odporność na  utlenienie, wpływ wilgoci i czynniki atmosferyczne a zwłaszcza wymywanie przez wodę. Dlatego też smar FORK GREASE Hybrid firmy eLUBE świetnie sprawdza się w amortyzatorach rowerowych oraz przy smarowaniu elementów rowerowych takich jak oringi w tym z  EPDM, wyrobów z gumy i plastiku nie wyłączając łożysk rowerowych.

Smar do amortyzatorów FORK GREASE pracuje w szerokim zakresie temperatur, od -60 do 200 °C, co sprawia że nie traci swoich właściwości w żadnych warunkach i zawsze mocno przylega do powierzchni zapewniając poślizg i chroniąc goleń przed uszkodzeniem a stopień przenoszenia obciążeń i uszczelniania jest niezależny od temperatury zewnętrznej.

Podstawowe dane smaru FORK GREASE HybrideLUBE

Norma

Treść

Jednostka

Wynik

CTM0176

Kolor

fioletowy

skład: baza silikonowa fenylometylowa, mydło litowe, dodatki smarne i przyczepne i antykorozyjne.

 

Temperatura pracy w °C

-60 do+200

DIN 51 818

Konsystencja NLGI

  2

ISO 2137

Penetracja po ugniataniu

mm/10

265

ISO 2811

Gęstość w 20 °C

g/ml

0,99

ISO 2176

Temperatura kroplenia

°C

226

DIN 51 350 pkt.4

Test 4 kulowy. Obciążenie do zespawania

N

1200

FEd STD 791

Wydzielanie oleju - bleed, (24 h, 150 ° C)

%

0.99

DIN 51817

Oddzielanie oleju test standardowy

%

1,6

dostępne opakowanie: 5ml, 10ml, 30ml, 100ml, 1kg, 5kg.

Trwałość i magazynowanie: przy przechowywaniu w temperaturze poniżej 30 °C smar ma trwałość 60 miesięcy od data produkcji.

 

Tagi: smar do amortyzatorów, smar do gumy, smar do tworzyw sztucznych, smar do oringów, smar metal/tworzywo sztuczne, smar metal/elastomer, smar plastik/tworzywo sztuczne, smar metal/metal, smar do amortyzatora Fox, smar do amortyzatora sprężynowego, smar do amortyzatorów RS, serwis amortyzatora rowerowego, smar do goleni amortyzatorów

Produkty o podobnym zastosowaniu lub składzie technicznym: Deo Brunox,Turboline, RST smar do amortyzatorów, RSP SLICK KICK, Slickoleum, Expand Ex Shock, PIT STOP JUDY BUTTER ROCK SHOX, SRAM PIT-STOP Judy Butter, ROCKSHOX PM600 MILITARY , Cylion.

 

smar do amortyzatora rowerowego

jaki smar do amortyzatorów rowerowych

jaki smar do goleni

smar do uszczelek amortyzatora

smar stały do smarowania lag amortyzatora
 czym smarować amortyzator w rowerze