Pytanie: Czy to prawda ,że po okresie zimowego wypoczynku mój rower wymaga specjalnego przeglądu i smarowania ? Jak przygotować rower na sezon ?

W naszych rozważaniach i odpowiedzi skupimy się tylko na aspektach smarnych przygotowania roweru do sezonu i jazdy , ponieważ konserwacja roweru po zimie jest bardzo ważna!

Istotnym czynnikiem naszego przeglądu będzie odpowiedź na pytanie :czy rower spokojnie przestał cała zimę bez  ruchu i wszystkie elementy rowerowe  które posiadały środki smarne były nieruchome , czy rower  w zimie był eksploatowany i przygotowanie do sezonu  wymaga jedynie szczegółowego umycia roweru i zmiany środka smarnego z zimowego na wiosenno-letni.

Najważniejszym elementem smarowanie którego ,będziemy odczuwać podczas jazdy przez cały sezon  jest układ napędowy. Po dokonaniu  oceny wzrokowej łańcucha  i zębatek  należy umyć elementy napędowe w benzynie ekstrakcyjnej lub specjalnych rozpuszczalnikach i czyścikach rowerowych np. eLUBE Bike Cleaner Spray.  Proponowany przez nas czyścik rowerowy pozbawia czyszczony element wszystkich środków chemicznych i po wyschnięciu element na którym go zastosowano jest pozbawiony do końca starych środkowe smarnych i chemicznych (np. związków soli)

Należy pamiętać aby przy smarowaniu łańcucha nakładać smar  równomiernie  do ogniw łańcucha i powoli obracać pedałami w przeciwnym kierunku .

Pamiętać należy aby zetrzeć nadmiar oleju czystą i suchą szmatką, zwłaszcza z łańcucha. Do smarowania łańcucha proponujemy Państwu smary syntetyczne tak zaprojektowane aby zmiana rodzaju smaru nie wymagała czyszczenia łańcucha i przebiegała sprawnie zwiększając tylko efektywność  smaru dotychczas  stosowanego. Na dziś możemy zaproponować:

  1. eLUBE Hybrid DRY LUBE syntetyczny  olej łańcuchowy koloru fioletowego  na suche warunki pogodowe!
  2. eLUBE Hybrid WET LUBE syntetyczny smar z PTFE do łańcuchów  rowerowych koloru zielono-przeźroczystego  na mokre warunki pogodowe
  3. eLUBE MICRO Lube syntetyczny smar  z dodatkami EP do łańcucha koloru patynowego na zmienne warunki pogodowe
  4. eLUBE Hybrid SILK Lube pełzający smar do łańcucha silikonowo teflonowy koloru żółtego przeznaczony  do jazd w temperaturach od -5 do + 80 °C
  5. eLUBE Hybrid MoS2 Lube syntetyczny smar do łańcucha z dwusiarczkiem molibdenu o dużej sile przylegania przeznaczony do jazd ekstremalnych i wyczynowych.

Tak jak łańcuch czyścimy i smarujemy wszystkie elementy układu napędowego -  pedały,  tarcze i przerzutki.

Inne elementy roweru które wymagają przeglądu wiosennego to linki i pancerze od hamulców i przerzutek. Jeżeli  stwierdzimy , że linki są  pokryte warstwą rdzy lub ciężko chodzą – to kwalifikujemy je do wymiany . Jeżeli  linki pozostają to smarujemy je smarem do linek eLube   Cabling

Jest to oparta na bazie  silikonowej płynna mieszanka  środków smarnych  nieorganicznych wspomaganych dodatkami smarnymi i dodatkami wspierającymi wypieranie wody. Dzięki takiej budowie smar jest odporny na chemikalia, oleje mineralne, wodę i wysoką temperaturę i zabezpieczy nasza linkę od uszkodzeń.

 

Ostatnim ważnym elementem który wymaga oględzin i smarowanie po okresie zimowym są amortyzatory. Wymianę oleju i kontrolę stanu uszczelek czy sprężyny najlepiej pozostawić serwisowi. Jeżeli na naprawę zdecydujesz się sam to do smarowania goleni i uszczelek polecamy eLUBE Hybrid FORK GREASE  smar do amortyzatorów , uszczelek, oringów i tulei stosowany w sprzęcie rowerowym.

 

Smarowanie roweru po zimie

 

Smarowanie roweru

Konserwacja roweru