smarowanie roweru

Czy to prawda ,że po okresie zimowego wypoczynku mój rower wymaga specjalnego przeglądu i smarowania ?

Jak przygotować rower na sezon ?

W naszych rozważaniach i odpowiedzi skupimy się tylko na aspektach smarnych przygotowania roweru do sezonu i jazdy .
Istotnym czynnikiem naszego przeglądu będzie odpowiedź na pytanie : czy rower spokojnie przestał cała zimę bez ruchu i wszystkie elementy rowerowe które posiadały środki smarne były nieruchome? Czy rower w zimie był eksploatowany i przygotowanie do sezonu wymaga jedynie szczegółowego umycia roweru i zmiany środka smarnego z zimowego na wiosenno-letni?

Najważniejszym elementem smarowanie którego, będziemy odczuwać podczas jazdy przez cały sezon jest układ napędowy. Po dokonaniu oceny wzrokowej łańcucha i zębatek należy umyć elementy napędowe w benzynie ekstrakcyjnej lub specjalnych rozpuszczalnikach i czyścikach rowerowych np. eLUBE Bike Cleaner Spray. Proponowany przez nas czyścik rowerowy pozbawia czyszczony element wszystkich środków chemicznych i po wyschnięciu element na którym go zastosowano jest pozbawiony do końca starych środkowe smarnych i chemicznych (np. związków soli)

Należy pamiętać aby przy smarowaniu łańcucha nakładać smar równomiernie do ogniw łańcucha i powoli obracać pedałami w przeciwnym kierunku. Pamiętać należy aby zetrzeć nadmiar oleju czystą i suchą szmatką, zwłaszcza z łańcucha. Do smarowania łańcucha proponujemy Państwu smary syntetyczne tak zaprojektowane aby zmiana rodzaju smaru nie wymagała czyszczenia łańcucha i przebiegała sprawnie zwiększając tylko efektywność smaru dotychczas stosowanego.

Na dziś możemy zaproponować:
1. eLUBE Hybrid DRY LUBE syntetyczny olej łańcuchowy koloru fioletowego na suche warunki pogodowe!
2. eLUBE Hybrid WET LUBE syntetyczny smar z PTFE do łańcuchów rowerowych koloru zielono-przeźroczystego na mokre warunki pogodowe
3. eLUBE Hybrid MICRO Lube syntetyczny smar z dodatkami EP do łańcucha koloru patynowego na zmienne warunki pogodowe
4. eLUBE Hybrid SILK Lube pełzający smar do łańcucha silikonowo teflonowy koloru żółtego przeznaczony do jazd w temperaturach od -5 do + 80 °C
5. eLUBE Hybrid MoS2 Lube syntetyczny smar do łańcucha z dwusiarczkiem molibdenu o dużej sile przylegania przeznaczony do jazd ekstremalnych i wyczynowych.
6. eLUBE Hybrid WINTER Lube – syntetyczny zimowy smar do łańcucha od -40 °C
Tak jak łańcuch czyścimy i smarujemy wszystkie elementy układu napędowego - pedały, tarcze i przerzutki.

Inne elementy roweru które wymagają przeglądu wiosennego to linki i pancerze od hamulców i przerzutek. Jeżeli stwierdzimy, że linki są pokryte warstwą rdzy lub ciężko chodzą – to kwalifikujemy je do wymiany . Jeżeli linki pozostają to smarujemy je smarem do linek eLube Cabling. Jest to oparta na bazie silikonowej płynna mieszanka środków smarnych nieorganicznych wspomaganych dodatkami smarnymi i dodatkami wspierającymi wypieranie wody. Dzięki takiej budowie smar jest odporny na chemikalia, oleje mineralne, wodę i wysoką temperaturę i zabezpieczy nasza linkę od uszkodzeń.

Ostatnim ważnym elementem który wymaga oględzin i smarowanie po okresie zimowym są amortyzatory. Wymianę oleju i kontrolę stanu uszczelek czy sprężyny najlepiej pozostawić serwisowi. Jeżeli na naprawę zdecydujesz się sam to do smarowania goleni i uszczelek polecamy eLUBE Hybrid FORK GREASE smar do amortyzatorów , uszczelek, oringów i tulei stosowany w sprzęcie rowerowym.

smar elube winter

Jeżeli odpowiedzieliśmy na pytanie jak przygotować rower na sezon w dobre środki smarne i nie ma pytań szczegółowych to dobrze. Jeżeli nie to prosimy o bardziej szczegółowe pytania.

Smarowanie roweru po zimie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *