Hard Wax

Woskowanie, technika opracowana około dekadę temu, zmienia naszą wiedzę na ten sposób smarowania łańcucha rowerowego ze względu na najnowsze rozwiązania w tym zakresie tzw. woski kropelkowe.

Zamiast mokrego smaru na bazie oleju zanurzasz łańcuch w podgrzanej kąpieli woskowej, która wnika w łańcuch tak jak olej. Ale gdy się ma kontakt z powietrzem i się ochładza, twardnieje i całkowicie wysycha, pozostawiając mikroskopijny smar (zazwyczaj teflon lub jakiś rodzaj dwusiarczku metalu) na elementach łańcucha rowerowego. Otrzymujesz korzyści płynące ze smarowania woskiem i zalety wynikające ze smarowania oleje. Takie dwa w jednym.

Ten sam sposób smarowania łańcucha uzyskamy dzięki produktowi Hard Wax firmy elube.pl który jest płynnym ceramicznym woskiem zastygającym pod wpływem reakcji uwolnionego z buteleczki wosku z powietrzem. Nowa technologia pozwoliła opracować płynny wosk utwardzany w temperaturze poniżej 43 ° C który po utwardzeniu posiada wszystkie parametry wosku immersyjnego (stopiony na gorąco wosk). Dzięki zastosowaniu nowej formuły zagęszczającej możemy regulować temperaturę utwardzania i wykonać Hard Wax twardniejący w dowolnej temperaturze otoczenia. Emulsja woskowa Hard Wax w składzie poza mieszanka kilku rodzajów wosków o małych cząsteczkach zawiera również drobny teflon PTFE i stały smar koloru czerwonego oraz opisywany utwardzacz, który ulega biodegradacji w kontakcie z powietrzem. Taki hybrydowy skład wosku zapewnia długotrwałe smarowanie i zabezpiecza łańcuch przed nadmiernym zniszczeniem.

Panuje zgodna opinia, że woskowanie łańcucha to trudny, tajemniczy proces, który wymaga dużo pracy. Jak wiele mitów, jest w tym ziarno prawdy: pierwsze czyszczenie zajmuje trochę czasu. Pozostałe niedogodności dzięki emulsji woskowej Hard Wax staja się tak proste jak smarowanie olejowe kroplowe.

Jak przy każdym smarowaniu łańcucha rowerowego c Hard Wax proces zaczynamy od usunięcia pozostałości smaru z poprzedniej konserwacji i dokładnie czyścimy łańcuch.

Najwłaściwsze wydaje się dla pozbycia pozostałości w przypadku poprzedniego smarowania olejowego są kąpiele w odtłuszczaczu/detergencie, a następnie płukanie w rozpuszczalniku. Ostatnie płukanie to czyszczenie w spirytusie lub alkoholu izomerycznym. Wosk aby dobrze połączył się z metalem musi przylegać do idealnie czystej powierzchni metalowej. Im czystszy łańcuch, tym lepszy wynik smarowania woskowego.

Prawidłowo wyczyszczony łańcuch powinien być całkowicie suchy i wydawać metaliczny grzechotliwy odgłos wydawany przy napędzie koła.

Umieszczenie ceramicznej emulsji woskowej Hard Wax na niedoczyszczonym, zaolejonym lub zatłuszczonym łańcuchu napędowym sprawi, że woskowany łańcuch stanie się lepki i przyciągnie zanieczyszczenia.

Co do zasady wosk do łańcuchów nie powinien być ani zbyt kruchy, ani zbyt miękki. Niektóre woski są naturalnie bardzo twarde i takie woski wybraliśmy do naszej aplikacji i po całkowitym zaschnięciu, przeciętnie po 24 godzinach wosk Hard Wax ma parametry najtwardszych wosków łańcuchowych.

Wosk do łańcuchów od dawna jest domeną pasjonatów rowerowych dążących do uzyskania kilku wolnych watów mocy – zysków, które są zbyt minimalne, aby większość rowerzystów mogła się nimi zajmować. Ale jak ktoś polubił wosk to zostaje z nim na dłużej. Nowa formuła wosku kroplowego pozwala wykorzystać wszystko to co najlepsze w wosku i kroplach.

Woskowany łańcuch zapewnia najczystszy i najłatwiejszy w pielęgnacji układ napędowy, na jakim kiedykolwiek jeździsz a zawarte w nim smary stałe zwane potocznie ceramicznymi.

Nakładanie kropelkowe jest proste i łatwe dlatego wydaje się, że kropelkowe smary woskowe mają przed sobą dużą przyszłość.

Po nałożeniu na łańcuch emulsji Hard Wax następuje zupełnie normalny proces twardnienia wosku. Po stwardnieniu należy ręcznie rozerwać zewnętrzne wiązania woskowe aby wosk wytworzył naturalne przeguby łańcuchowe. Tu powstaje pewien problem jak przy wosku immersyjnym, że następuje tzw. łuszczenie się wosku, które musimy dokonać w takim miejscu aby nie pobrudzić twardym woskiem podłoża .

Wosk znany jest jako smar samoczyszczący, dlatego, że cząsteczki brudu, są wiązane w wosku tworząc jedną całość i krusząc się w czasie jazdy spadają z łańcucha.

Ponieważ wosk wysycha do postaci twardej, woskowane smarem Hard Wax łańcuchy są wyjątkowo odporne na zanieczyszczenia. Dzięki temu łańcuch i układ napędowy działają czysto długo zwłaszcza w trudnych warunkach.

Tak nawoskowany łańcuch zużywa wosk stopniowo i ponowne jego nawoskowanie jest wskazane gdy usłyszymy charakterystyczny metalowy dźwięk. Najlepszym sposobem wyczyszczenia łańcucha przed ponownym nawoskowaniem kroplowym będzie pozbycie się resztek wosku za pomocą gorącej wody.

Przy usuwaniu wosku gorącą wodą zmywamy tylko wosk, a stałe środki smarne – ceramiczny czerwony proszek i biały teflon w większości pozostają w smarowanych elementach łańcucha rowerowego.

Nawoskowany łańcuszek jest po 6 godzinach całkowicie suchy, można go pocierać palcami i wyczuć tylko woskowy osad – tak samo, jakbyś wziął do ręki świecę. Brud nie przykleja się do łańcucha!

Stosowany przez nas wosk to specjalna formuła z parafiny, PTFE i stałego środka smarnego. Parafina jest nośnikiem i barierą – przenosi PTFE i ceramiczne cząstki smarne, które wykonują smarowanie, i stanowi barierę dla wszystkich obcych elementów, takich jak brud i woda, które przedwcześnie zużywają łańcuch.

Płynny smar woskowy Hard Wax jest płynem tiksotropowym co oznacza, ze gdy produkt w stanie płynnym poddajemy intensywnemu mieszaniu ( np. potrząsając butelką), staje się on mniej lepki jako płyn rozrzedzany ścinaniem. . Smar Hard Wax wykazuje własności tiksotropowe dzięki czemu zachowuje się tak, jakby przez pewien czas "pamiętał" jaki był jego stan skupienia przed wymieszaniem wszystkich składników.

 

 

 

Podstawowe dane emulsji woskowej Hard Wax

Hard WAX
Norma Treść Jednostka wynik
 CTM0176 kolor Rózowo-czerwony
Skład: kilku rodzajów wosków twardych, inhibitor korozji, emulgator zagęszczający płynny wosk, nonocząsteczki PTFE i czerwonego smaru stałego
DIN 51 757 Gęstość w temperaturze 20 ° C g / ml 0,78
DIN 51 562 Lepkość wosku (wymieszanego w temp . 0 ° C) cSt 320
DIN 51 562 Lepkość wosku (wymieszanego w temp .35° C) cSt 20
Zalecany zakres temperatur do aplikacji ° C 5 do 43
  Temperatura w której topi się utwardzony wosk ° C 65
  Temperatura wody zmywająca utwardzony wosk ° C 70
DIN 51 350 pt.4  Obciążenie zespawania N 1000
DIN 51 350 pt.5 Nośność mm mm 0,6
Temperatura zapłonu, ° C -> 200 ° C > -10
Temperatura samozapłonu ° C ok. 300
Całkowity czas schnięcia godziny 4-6

 

Nakładanie na nowy łańcuch: Przy pierwszym użyciu emulsji woskowej Hard Wax łańcuch powinien być całkowicie czysty (odtłuszczony) i suchy. Dotyczy to nowego łańcucha lub łańcucha pozbawionego smaru olejowego.

Jeżeli chodzi o nowy łańcuch, który jest wolny od zanieczyszczeń to zmywamy z niego fabryczną powłokę. Nie wiadomo, czy nowy łańcuch jest pokryty środkiem ochronnym, który zapobiega rdzewieniu w opakowaniu czy jest to jakiś smar.

Należy podgrzać butelkę z woskiem do temperatury około 50 stopni (kąpiel wodna) aby produkt stał się całkowicie płynny,

Na tak przygotowany czysty łańcuch należy nałożyć kroplami (pamiętając o dokładnym wymieszaniu przez potrząsanie butelki) na całej długości łańcucha nową warstwę smaru. Woskowego.

Powiedzenie „im więcej, tym lepiej ” jest mylne przywioskowym kroplowym smarowaniu łańcuchów. Po nasmarowaniu należy usunąć nadmiar płynnego wosku suchą szmatką, przekręć kilka razy układ napędowy, a następnie pozostawić łańcuch na 4 do 6 godzin. Po tym czasie można usunąć nadmiary twardego wosku kręcąc układ napędowy.

Smar Hard Wax jak wszystkie produkty woskowe elube.pl został można usunąć zarówno gorąca wodą jak i środkami chemicznymi do czyszczenia łańcucha. Jest jednak różnica pomiędzy tymi dwoma sposobami czyszczenia łańcucha. Przy chemicznym sposobie mycia pozbywamy się wosku w pełnym zakresie i zmywamy wszystko do gołego metalu. Przy usuwaniu wosku gorącą wodą zmywamy tylko wosk, a PTFE i stałe środki smarne w większości pozostają w smarowanych elementach łańcucha rowerowego. Ta metoda przygotowania łańcucha do ponownego smarowania wydaje się właściwsza . Po umyciu gorącą woda pozostaje nam tylko wysuszenie łańcucha np. za pomocą sprężonego powietrza lub suszarki i lekko przesmarować łańcuch nowymi kropelkami Hard Wax.

 

Smar Hard Wax polecany dla rowerów MTB, triathlonowych, gravelowych, wyścigowych i e-rowerów pracujących w warunkach mokrych i suchych. Podczas jazdy w deszczu/mokrych warunkach łańcuch należy ponownie woskować po dłuższym kontakcie z wodą. Jest to nieodłączna cecha dla wszystkich wosków topliwych i płynnych bez względu na markę i nie można tego uniknąć.

 

Tagi: hard wax for the chain, wosk z teflonem, wosk w kroplach, czerwony wosk, różowy wosk, wosk z teflonem do łańcucha, dobry smar do łańcucha rowerowego, jaki smar do łańcucha rowerowego mtb, smarowanie łańcucha rowerowego mtb, jaki smar do roweru szosowego, jaki smar do roweru górskiego, ceramiczny wosk, hybrydowy wosk do łańcucha, wosk z PTFE.

Produkty o podobnym składzie lub zastosowaniu :X-Sauce EcoLube Classic Chain Wax Lubricant, Wax Flowerpower, Blub Dry Lube, TUNAP SPORTS Chain Wax, CeraBikeWax Lubricant, Muc-Off C3 CeramicDry, Squirt Chain Wax, MoltenSpeed ​​Wax, WendWax-ON Chain Lube, RunawayBike Hot, Bananaslip Tungsten AllWeather Lube, LubrificanteSmoove, SILCA Super Secret Chain lube, CeramicSpeed UFO Drip, JuiceLubes Chain Wax, Zefal Extra Dry Wax, Lube BikinventionsSquirt, MomumMic Wax Lube, Finish LineCeramic Waxlube, Squirt SQ-062, Wosk Momum Mic Wax Lube, Weldtite Dry Wax