Smar litowy to  najpopularniejszy  od 1942 roku rodzaj smaru stosowany w gospodarstwach domowych , rolnictwie a dawniej również w przemyśle . Jak każdy smar ma za zadanie zmniejszyć tarcie w ruchomych elementach maszyn, a użyty zagęszczacz litowy okazał się dobrym nośnikiem przy smarowaniu łożysk tocznych, łożysk ślizgowych, w sworzniach , wielowypustach i innych obciążonych elementach, zarówno w środkach transportu jak i w urządzeniach przemysłowych niezależnie od  temperatury pracy.

Nasz obraz smaru litowego jest zniekształcony przez smary niskiej jakości dostępne na polskim rynku przez ostatnie kilkanaście lat lub smary litowe w aerozolu ,które co prawda są łatwe w użyciu ale też nie dorównują skutecznością smarowi stałemu.  Chcielibyśmy państwu zaproponować smar litowy eLube  zawierający dodatki uszlachetniające nowej generacji do  smarowania  elementów rowerowych  o bardzo dużej nośności i przyczepności do powierzchni metalowych. Smar litowy eLube zapewnia właściwości smarne  w  temperaturach od -25 °C do 120 °C nawet w bardzo wilgotnych i mokrych warunkach i produkt skutecznie chroni posmarowane elementy od korozji.

Skład smaru to olej mineralny jako baza , mydło litowe, dodatki EP , inhibitory korozji oraz związki zwiększające  przyczepność. Taki skład pozwala na smarowanie łożysk od wolnoobrotowych do łożysk wysokoobrotowych ( do 400000 mm/min) oraz węzłów tarcia we wszystkich sprzętach gospodarstwa domowego. Wentylatory , łożyska wrzecion, prowadnice liniowe, przekładnie śrubowe toczne obrabiarek, wózki widłowe i urządzenia do podnoszenia, wały wielowypustowe, przeguby, zęby przekładni , gwinty śrub ciągnących  a nawet łańcuszki pracujące w wodzie mogą być skutecznie smarowane naszym produktem.

Sposób aplikacji jest typowy dla smarów litowych  o gęstości NGL 2.Wyczyść punkty, które mamy smarować. Nakładać pędzlem, szpachlą, smarownicą lub automatycznym urządzeniem smarującym. Pomimo dużej gęstości smar z powodzeniem stosowany jest w systemach centralnego smarowania.

Podstawowe dane eLube smar litowy

Norma

Treść

Jednostka

wynik

 CTM 0176B

Kolor

 Zielono-żółty

Skład: Olej bazowy mineralny, mydło litowe, dodatki EP, inhibitory korozji, inhibitor adhezji

  Konsystencja

 Pasta do zębów

  Temperatura pracy

° C

-25 do +120

DIN 51 818

Klasa konsystencji NLGI

  2

ISO 2137

Penetracja

mm/10

270-300

ISO 2811

Gęstość w temperaturze 20 ° C

g / ml

0,84

  Prędkość Wartość DN

mm / min

400000

DIN 51 562

Lepkość oleju bazowego w temperaturze 40 ° C

mm²/s

106

DIN 51 350 pt.4

Four-ball tester (VKA) obciążenie zespawania

N

2300

DIN 51 350 pt.5

Wżery zużyciowe pod obc. 800 N

mm

0,9

DIN 51 802

Metoda SKF-Emcor Stopień korozji

  1

Trwałość i magazynowanie: Przy przechowywaniu w temperaturze poniżej 25 ° C, w oryginalnych, zamkniętych pojemnikach, zdolność  produktu do użytku wynosi 60 miesięcy od daty produkcji.

Tagi: metal/metal, smar do łożysk, smar do łożysk ślizgowych, smar do prowadnic przesuwnych, smar do łożyska rowerowych, smar do przekładni otwartej, smar do przekładni zamkniętej, smar do linek nośnych, smar do wielowypustów, smar do gwintu, smar do piasty rowerowej.