Pytanie  czy wszystkie smary rowerowe o nazwie Dry Lube to ten sam produkt tylko sprzedawany w różnych cenach ?

Dry Lube to w wolnym tłumaczeniu na język polski suchy smar ,lub środek smarny przeznaczony do smarowania w suchych warunkach eksploatacyjnych. Dla naszych potrzeb zawęzimy to zagadnienie tylko do potrzeb rowerowych.

olej dry lube

W celu głębszej analizy tego zagadnienia zbadaliśmy składy chemiczne kilkunastu podstawowych środków smarnych używanych do konserwacji i pielęgnacji roweru używających w swojej nazwie słowa  DRY Lube

Najpopularniejsze smary i środki smarne dla rowerów i domu które w nawie używają słowa Dry Lube:

31589-AA AMBERSIL DRY PTFE LUBE- smar teflonowy pozostawiający suchą powłokę

Ballistolbikedrylube- smar teflonowy tworzy  suchą powłokę

BikinventionsSquirtLongLastingDry Lube – płynna mieszanka smarująca  na bazie wosku

B’laster  16-TDL Dry Lube – fluoropolimerowo –teflonowa powłoka do elementów rowerowych

Buese gs27 Dry Lube- teflonowy smar do łańcucha, tworzy suchą warstwę ochronna

Bullet Tools 701-sl SlickShot Space Age Dry Lube-  smar zawieszony w wodzie i  alkoholu

Chain Juice Dry- mocno penetrująca powłoka woskowa z dodatkami przeciwkorozyjnymi

CRC Dry Lube- smar na bazie woskowych drobin PTFE, tworzy suchą powłokę smarną

CyclonDryWeather Lube – syntetyczny środek smarny ,tworzy suchą powłokę

Dynamic PTFE Dry Lube – powłoka teflonowa w sprayu

ElubeDry Lube – syntetyczna poliestrowa mieszanka smarna z wieloma dodatkami

F 100 Dry Lube Dr. Wack – syntetyczna mieszanina nowej generacji zwanej hybrydową

FINISH LINE TEFLON PLUS DRY LUBE – olej syntetyczny z dodatkiem teflonu

FUCHS SILKOLENE CYCLE DRY LUBE- syntetyczny olej łańcuchowy zawierający PTFE

gs27 Dry Lube –  syntetyczna mieszanka z dodatkiem PTFE i dodatkami wzbogajacymi

GT85 BIKE DRY LUBE – syntetyczny olej wzbogacony  dodatkami i teflonem

Ketten S100 Dry Lube – syntetyczna mieszanka oparta o innowacyjną formułę hybrydową

LiquiMolyBikeKettenölDry Lube– mineralny destylat ropy naftowej  parafinowej

Morgan Blue Extra Dry Lube –  oparta na silikonie mieszanina do łańcucha

MotorexDry Chain Lube – półsyntetyczna mieszanka wosku i syntetycznego oleju

Muc-Off  Dry Lube – płynna penetrująca formuła na bazie wosku

Otis Technology Special ForcesDry Lube – środek smarująco czyszczący mocno rafinowany

OXFORD  MintDryWeather Chain LUBE  mineralna mieszanka z  PTFE

ProfiDry Lube PDL- smar gruboziarnisty z dodatkami korozyjnymi i PTFE

Rock N RollAbsoluteDry Chain Lube – baza woskowo teflonowa wzbogacona dodatkami

Shimono dry lube – olej na bazie woskowych drobin PTFE, tworzy suchą powłokę smarną

SONAX PROFESSIONAL Dry lube- beztłuszczowy, suchy smar na bazie teflonu (PTFE)

Sunlite Dry Lube – mieszanka silikonowa do smarowania łańcucha

Tableau Dry Lube Gleitmittel – mieszanka silikonowa smarująca

Tri FlowDry Lube – wosk parafinowy i wysokogatunkowy olej naftowy jako baza smarna

Velox LUBRIFIANT ChaineDry LUBE – syntetyczna mieszanka smarna

WD-40 Dry Lube – olej mineralny z dodatkami w tym PTFE

WeldtitePureDry Lube – mineralny olej z dodatkami do smarowania łańcucha

Würth High Performance Dry Chain –  wosk syntetyczny z PTFE i dodatkami przeciwkorozyjnymi

Zefal Olej Dry Lube – syntetyczne estry i naturalne oleje roślinne jako baza produktu

Wyniki analizy są zaskakujące nawet dla małego znawcy smarów rowerowych – słowo Dry Lube mówi o produkcie bardzo niewiele poza tym ,że producent poleca go stosować w suchych warunkach pogodowych. Są w tym zestawie produkty które są polecane do pracy w kurzu, słońcu, wodzie , śniegu i deszczu. Jeżeli dodamy do tego ,ze zalecane temperatury stosowań są różne to otrzymamy wynik ,że nazwa Dry Lube ma większy związek z marketingiem niż szczegółowym określeniem warunków zastosowania produktu.

suchy smar do łańcucha

Jak zatem wybrać smar do łańcucha rowerowego na suche warunki pogodowe i wysoką temperaturę. Jak każdy wybór należy podjąć samodzielną decyzję ,opierając się na doświadczeniach własnych oraz koleżanek i kolegów. Radzę zwrócić szczególną uwagę na smary nowej generacji tzw. hybrydowe które pozostawiają trwała powłokę smarną nawet po zużyciu się smaru płynnego. Polecam również smary typu smaruj i jedź ,które zapewniają wszystkie parametry już po naniesieniu na łańcuch a dodatkowo dosmarowują elementy łańcucha w czasie jazdy. Dodatkowo pragnę zwrócić uwagę na mało doceniany czynnik jak żywotność smaru czyli ,ile km przejedziemy na jednym smarowaniu.

Smary opracowane przez producentów w ostatnich latach znacznie przewyższają w tym zakresie znane i popularnie stosowane smary ze względu na nowe dostępne dodatki smarne. Oznacza to bardzo często ,że smar który wydaje się dobry i tani jest bardzo drogi bo już po 100 km nasz rower wymaga ponownego smarowania. Jeżeli testowaliście Państwo już wiele smarów to zachęcam do sprawdzenia jeszcze jednego  ELUBE DRY Lube

 

 

Czy wszystkie oleje DRY Lube są takie same?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *